Locarno

Finfina Locarno, ligger 16 minuter med tåg från närmaste tågstationen var jag bor. 
Hit var jag under min ledighet och stosade runt och gick `lakeside promenade`.
 
 
 
 
 
 
Dessa fickknivar är så "swiss", så gott som alla jag vet här har åtm en egen. Den finns att köpas i många affärer, och jag tror nog jag skall köpa en som souvenir till mig själv och börja ha den i jobbet, vilken modell återstår att se. Lånar en kniv nu under praktiken, och den är så behändig att ha i fickan hela tiden!
 
 
Under en ledig dag har jag oftast en öl eller glass, i värsta fall båda. Vädret har ju alltid varit så fint när jag har varit ledig!
 
 
Livsuppdatering: Har nästan haft någonting att göra varje kväll veckan som gått, därav så tyst här också. Vädret har visat sin bästa sida senaste veckan, idag ligger väl temperaturen runt 35 grader skulle jag gissa. Igår och idag har vi tagit upp potatis, svett + damm= smutsigt. Om några timmar får jag en ledig helg (fre-sön) igen, känns skönt. Imorgon tänkte jag besöka Lucerne, lördag Bellinzona, söndag eventuellt Valle Verzasca. Trevlig helg :)