Zurich is treating me well

Såå.. nu har jag lämat farmen och tagit mig till Zurich.
Allt har gott bra, och dagens första sightseeing fick bli Rhine Falls: Europas största vattenfall. Skall jag vara ärlig, hade jag föreställt mig att de skulle vara lite större. 
 
 
 
 
Varmt väder så dagen onyttighet fick bli en glass.
 
 
Tog tåget tillbaka till Zurich, strosade på Bahnhofstrasse som är en 1.4km lång shopping gata. Gatan börjar från tågstationen, och destu längre bort du går destu dyrare blir affärerna också. Checkade in på hostellet, åt middag och gick tillbaka för en sightseeing som var utmärkt på kartan.
 
 
Zurich faller mig i smaken. Känns som en storstad, mysiga och fina gator samt lämplig mängd turister. 
 
 
 
Opera huset
 
 
 
`Largest tower clock face in Europe`
 
 
 
Tågstationen ser ju inte heller så fy skam ut.
 
 
Imorgon tror jag det blir en dag i Vaduz, Liechtenstein.
 
 


Angelica Wåhlin    •     •   http://angelicawahlin.se/

Det ser fantastiskt vackert ut :)










Kom ihåg mig?