Harder Kulm & Thun

Harder Kulm var nästan det jag såg mest framemot i Interlaken. Det är altså ett berg och destinationen erbjuder en väldigt fin utsikt. Man kan välja mellan cable car eller promenera upp, jag valde det sista. På skyltarna stod det att det skulle ta 2,5 timme, men det tog endast halva den tiden eftersom det alltid är medräknat tid för de som tar det lugnt. 
 
 
 
 
Jungfraujoch - Top of Europe. Berget som är täckt med snö på toppen.  
 
 
När jag promenerade upp stannade ett par mig och frågade om jag hade köpt biljett för cable car eller om jag skulle gå ner också, varpå jag sade att jag ännu var osäker och så gav dom mig deras retur biljett eftersom de hade bestämt sig för att gå ner. Så snällt, en liten sak men det uppskattas!
 
 
Väl nere igen unnade jag mig lite "bättre" mat (altså inte köpt från mataffär) och en lokal öl.
 
 
Hade efteråt så mycket tid innan tåget hem gick så bestämde mig för att åka till Thun.
 
 
Fint ställe men verkligen lite folk jämfört med Interlaken. Butiker är ju också stängda på Söndagar, så mest aktivitet var det på restaurangerna. Själv strosade jag runt.
 
 
 
Avslutade denna helg riktigt passligt med att stiga på tåget hem när det började regna. 
 
 
 











Kom ihåg mig?