Två destinationer

 Dessa destinationer besökte jag förra veckoslutet när jag var ledig.
Lördagen: Bellinzona & Ponte Tibetano. 
 
Hade egentligen tänkt gå på en marknad som jag blev rekommenderad, men vad jag inte visste var att det var en röd dag = ingen marknad.
 
 
 
"Som tur" åkte jag ändå inte dit i onödan, för hade Ponte Tibetano som jag ville se. För att se bron, blev det en hike på ca. 3 timmar. 
 
 
Något som är fantastiskt och får många + av mig är tillgängligheten till vatten här i Schweiz! Påfyllning finns så gott som överallt (med jämna mellanrum förstås)
 
 
Självaste bron på 270 meter och 130 m ovanför marken.
 
 
Svårt att få "verkligheten" på bild.
 
 
Söndag: Ponte dei Salti
 
 
 
Blev även ett snabbt dopp. Många (inte jag) hoppade också från brokanten. 
 
 
Jag var absolut inte ensam.
 
 
 











Kom ihåg mig?